ایران اجازه سرنگونی اسد را نمی دهد


ایران اجازه سرنگونی اسد را نمی دهد

اقدامات و برنامه ریزی کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه ضد سوریه، نقض آشکار توافقنامه‌ها و ارزش‌های آسمانی و زمینی است .


 وزیر امور خارجه ایران  اعلام کرد؛ جمهوری اسلامی ایران  اجازه موفقیت  یا پیاده سازی هرگونه سناریو غربی برای سرنگونی حکومت سوریه را نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  علی اکبر صالحی در گفتگو با پایگاه خبری عربی پرس،  با محکومیت هرگونه مداخله نظامی و کمک تسلیحاتی برخی کشورهای غربی و عربی به مخالفان حکومت سوریه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه موفقیت طرح‌ها و سناریوهای غربی برای سرنگونی حکومت سوریه را نمی‌دهد.

صالحی افزود؛ اقدامات و برنامه ریزی کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه  ضد  سوریه  چیزی جز نقض آشکار توافقنامه‌ها و ارزش‌های آسمانی و زمینی نیست و اقداماتی خصمانه و یکجانبه  ضد دولت و مردم سوریه است.

وی همچنین  با  تاکید بر توقف هرچه زودتر کشتارهای مردم بی دفاع  سوریه به دست  گروه‌های تروریستی ، از تلاش‌های ایران برای گفتگو با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه و دو کشور مصر و عربستان خبر داد و طرح 6 ماده‌ای ایران را جزو راه حل‌های پایان بحران در سوریه دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان، توافقنامه‌های بین المللی  ضد سوریه را محکوم و  آن را  ضد استقلال کشورهای عضو سازمان ملل متحد قلمداد کرد و هدف آن را  افزایش فشار بر سوریه برای تغییر مواضع این کشور در قبال اشغالگران صهیونیست و استکبار جهانی دانست .
 
علی اکبر صالحی همچنین  گفت ؛ مردم سوریه حق دارند که رئیس جمهور و نوع  نظام خود را با برگزاری انتخابات تعیین کنند و هیچ کشور خارجی نمی‌تواند این حق را از مردم سوریه بگیرد.
صالحی در پایان  این گفتگوی اختصاصی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همچنان از گفتگوی ملی بین حکومت و مخالفان  سوریه حمایت می‌کند، تنها راه حل برای پایان بحران  این کشور را  گفتگوی فراگیر بدون مداخله خارجی‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد، انتخابات مجلس  و ریاست جمهوری  آتی سوریه به آشتی ملی در این کشور منجر شود.

http://www.irinn.ir/news/4316/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D8%AF

Commenti