فراخوان تظاهرات علیه تحریم جمهوری اسلامی ایران در پایتخت ایتالیا


فراخوان تظاهرات علیه تحریم جمهوری اسلامی ایران در پایتخت ایتالیا

رم - یک جنبش ضد امپریایستی ایتالیایی خواستار برپایی تظاهرات علیه تحریم های بین المللی ایران شد.

به گزارش ایرنا، ˈاستفانو بونی لائوریˈ رهبر جنبش ضد امپریالیستی و نشریه اینترنتی ˈدولت و قدرتˈ در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رم گفت: روز دوم فوریه (14 بهمن ماه) تظاهراتی علیه تحریم بین المللی جمهوری اسلامی ایران در مرکز شهر رم برگزار می کنیم. 

وی افزود: جنبش ما یک سال است که در سراسر ایتالیا علیه امپریالیسم ناتو و تجاوزکشورهای غربی به ایران و سوریه تظاهرات برگزار می کند. 

وی گفت: تحریم های سنگین اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران بیشترین ضربه را به اقتصاد همان کشورهای اروپایی که از سال ها است با ایران رابطه اقتصادی دارند، وارد کرده است. 

وی افزود: این کشورها تنها بخاطر اطاعت کردن از دستورات واشنگتن و تل اویو اقدام به تحریم ایران کرده اند که دود این تحریم ها بیشتر به چشم خودشان می رود و بیشترین زیان را متحمل می شوند. 

وی گفت: ما بدین منظور روز دوم فوریه تظاهراتی در پایتخت ایتالیا به نفع جمهوری اسلامی ایران برگزار می کنیم و سپس روز نهم فوریه (21 بهمن) نیز در سالن شهرداری شهر ˈبرشاˈ کنفرانسی تحت عنوان ˈایران و خاور جدید نزدیکˈ برگزار خواهیم کرد که در آن ˈاوعدی رمضانˈ از کمیته ایتالیا- سوریه، ˈعلی رضا جلالیˈ از انجمن امام مهدی (ع)، ˈعلی منصورˈ مولف کتاب ˈدر قلب حزب اللهˈ و ˈارنستو فرانتهˈ از روزنامه ˈریناشیتاˈ شرکت می کنند. 

وی سپس افزود: دولت های غربی اغلب برای توجیه مداخلات نامشروع در امور داخلی سایر کشورها از واژه حقوق بشر استفاده می کنند و حقوق واقعی ملت ها یعنی حقوق اجتماعی و شخصی آنها را به این بهانه پایمال می کنند. 

وی گفت: اعمال تحریم بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران نیز نشان بارز آن است و به عقیده ما اعمال تحریم علیه ایران تنها به این دلیل که قصد توسعه برنامه هسته ای مشروع و غیر نظامی دارد، شرم آور است. 

وی گفت: ناتو صدها بمب متعارف و هسته ای و سایر جنگ افزارهای خطرناک را در اروپا و ایتالیا نگهداری می کند، اما هیچ یک از سیاستمداران ایتالیایی هرگز به این موضوع نمی پردازد و اگر هم اشاره ای به آن کند، این مساله را با توجیه صلح جویانه می پوشاند.

رهبر این جنبش ایتالیایی در پاسخ به این سوال که ˈبحران سوریه هر روز ابعاد گسترده تری بخود می گیرد. با توجه به گسیل تروریستها از اقصی نقاط جهان به سوریه، آیا فکر نمی کنید اروپا با حمایت از جریانهای مشکوک سلفی - القاعده ای در سوریه، عملا خطر تروریسیم را به مرزهای خود نزدیک کرده استˈ گفت: ما بارها از خطرات پنهان در حمایت از باصطلاح جریانات بهار عربی هشدار داده ایم. مجموعه ای از شورش های توام با هرج و مرج و تهی از یک خط مشی واقعی سیاسی برای ایجاد تغییرات اجتماعی؛ که البته ناتو برای مداخله با قدرت بیشتر در کشورهای شمال افریقایی و پادشاه نشین خلیح فارس از ان استفاده کرده است.

وی گفت: هزاران افراط گرا به مرزهای الجزایر، تونس، مصر و سوریه تجاوز کرده و تمام منطقه مدیترانه را به خطر انداخته اند و حال نیز این تهدید به مالی نیز کشیده شد . این بازی ممکن است از دستان کسانی که آنرا به حرکت در آوردند خارج شود و یا مبدل به نقش جدیدی برای سوء استفاده از مرکز و شمال افریقا شود.
IRNA.IR

Commenti